logo Czech POINT

Czech POINT

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál

Praha, 22. února 2023 – na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT byl vydán výpis s pořadovým číslem 30 miliónů. Stalo se tak na pracovišti advokáta v Brně a jednalo se o autorizovanou konverzi na žádost.

První eGovernmentový systém České republiky poskytl občanům na kontaktních místech veřejné správy neuvěřitelných 30 milionů výpisů! Kdo by to řekl v jeho začátcích, kdy v rámci pilotního provozu se do systému zapojilo pouze několik desítek obcí a zhruba 70 pracovišť České pošty.

Postupně se systém rozrostl a dnes neodmyslitelně patří k základním pilířům českého eGovernmentu. Poskytuje své služby nejenom na kontaktních místech, ale zajišťuje rovněž back-end služby Portálu občana. Nejvíce agend však poskytuje úředníkům veřejné správy na rozhraní CzechPOINT@office.

Málokdo si uvědomuje, že slouží i jako teritoriální helpdesk systému datových schránek. Člověku to dojde až v případě, kdy potřebuje obnovit přístupové údaje k datové schránce, klidně i v Bangkoku. Ano i to patří mezi agendy systému Czech POINT.

I v době digitalizace je a bude pořád určitá skupina občanů, kteří preferují komunikaci s úředníkem. Buď nemůžou nebo neumí pracovat s počítačem. Pro tyto lidi zde bude asistent kontaktního místa Czech POINT s nabídkou svých služeb.

(mre)

22. února 2023