logo Czech POINT

Czech POINT

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál

Systém kontaktních míst veřejné správy Czech POINT, kde občanovi pomáhá při vyřízení žádosti asistent kontaktního místa, brání vzniku tzv. Digitální propasti (Digital Divide). Ta vyjadřuje propast mezi těmi, kteří disponují přístupem k technologiím (jako je internet), a těmi, kteří tento přístup nemají. Resp. propast mezi těmi, co „s počítačem umí“ a těmi co „s počítači neumí“.

Občané, kteří nezvládají moderní IT technologie se nemusí bát, že digitalizace agend veřejné správy jim znemožní v komunikaci s úřady. Od toho je zde právě systém kontaktních míst. Například jenom o mimořádný příspěvek na dítě bylo na Czech POINTech podáno již více než 263.000 žádostí. Žádostí s jejichž podáním pomohli občanům asistenti kontaktních míst.

(mre)

2. února 2023