logo Czech POINT

Czech POINT

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál

Na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT byl dnes vydán výpis s pořadovým číslem 32 miliónů. Stalo se tak na pracovišti advokátní kanceláře v Jirnech a jubilejním „výpisem“ byla autorizovaná konverze na žádost z listinné do elektronické podoby.

Kontaktní místa si drží svoji pozici. Za pouhé 4 měsíce byl vydán další milión výpisů z informačních systémů veřejné správy. I přes postupující digitalizaci procesů veřejné správy tak má systém Czech POINT své nezastupitelné místo. Pořád zde bude poměrně velká skupina občanů preferujících osobní kontakt s úředníkem. Na tyto občany nesmí veřejná správa zapomínat při návrzích nových digitálních služeb. Proto i nabídka služeb na kontaktních místech se bude rozšiřovat tak, jak budou vznikat nové digitální služby veřejné správy.

Ze statistik systému vyplývá, že roste obliba on-line komunikace. Svědčí o tom rostoucí čísla agendy autorizované konverze na žádost z listinné do elektronické formy. Řada lidí si pomocí této agendy převádí své listinné dokumenty do elektronické podoby. Mnoho žádostí lze totiž dnes vyřídit on-line, ať už prostřednictvím formulářů, nebo jednoduše datovou zprávou. Občané si na to postupně zvykají – také statistika používání agend Czech POINT je toho jasným důkazem.

(mre)

31. října 2023