logo Czech POINT

Czech POINT

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál

Důvod neúspěšného přihlášení závisí na způsobu přihlašování.

  1. Pokud se přihlašujete jménem a heslem, zkontrolujte následující:
    • Ověřte, zda zadáváte správné uživatelské jméno a heslo. Nemáte zapnutou klávesu Caps Lock či vypnutou klávesu Num Lock?
    • Nemáte ve svém účtu zapnuto přihlašování certifikátem nebo OTP přihlášení. Pokud ano, musíte použít danou pokročilou metodu přihlašování.
    • Některé uživatelské účty mají omezen počet přihlášení heslem, poté si uživatel musí aktivovat přihlášení certifikátem nebo OTP přihlášení.
    • Zapomněli jste heslo? Kontaktujte uživatelskou podporu tel.: 222 13 13 13 (8:00 – 18:00) nebo e-mail: helpdesk@czechpoint.cz, popřípadě požádejte svého lokálního administrátora o reset hesla.
  2. Pokud se přihlašujete certifikátem, webový prohlížeč obvykle zobrazí dialogové okno pro výběr certifikátu k přihlášení. Pokud se toto okno nezobrazí, může to být z některého z těchto důvodů:
    • Vašemu certifikátu mohla vypršet platnost. Certifikáty platí obvykle 1 rok, a pak je potřeba požádat o vydání následného certifikátu. Certifikační autorita obvykle s předstihem zasílá notifikační e-mail o končící platnosti certifikátu. O nový certifikát žádejte s předstihem před vypršením platnosti certifikátu, protože nový certifikát je nutné zaregistrovat k vašemu účtu v aplikaci Seznam OVM.. Zaregistrování nového certifikátu k účtu můžete provést sami (váš původní certifikát musí být platný), nebo o to můžete požádat svého lokálního administrátora (např. v případě prošlého původního certifikátu).
    • Přihlašovací certifikát je pro váš operační systém nebo webový prohlížeč nedůvěryhodný. Zkontrolujte, případně importujte do operačního systému nebo webového prohlížeče certifikáty certifikačních autorit. Postup by měl být uveden na webových stránkách příslušné certifikační autority.
    • Došlo k problémům se soukromým klíčem, který je přidružen k vašemu certifikátu. Bez soukromého klíče se nelze úspěšně přihlásit. Soukromý klíč může být poškozen, nebo mohlo dojít k jeho smazání. Obnovte certifikát a soukromý klíč ze zálohy (neplatí pro certifikát a soukromý klíč umístěný v čipové kartě nebo USB tokenu), nebo požádejte o vydání nového certifikátu.
  3. Pokud se přihlašujete jménem, heslem a jednorázovými OTP kódy, zkontrolujte následující:
    • Ověřte, že se nejedná o problém s heslem. Viz výše.
    • Ověřte, že zadáváte správné OTP kódy z mobilní aplikace nebo hardwarového tokenu.
    • Nepoužíváte jednu aplikaci nebo jeden hardwarový token pro přihlašování do jiných systémů mimo perimetr Czech POINT (např. ISDS)? Zejména hardwarové tokeny je potřeba používat pro přihlašování jen do jednoho systému. V případě mobilní aplikace lze obvykle vytvořit různé profily pro různé informační systémy. (Neplatí pro informační systémy, které jsou napojené na JIP/KAAS Czech POINT.)
    • Mohlo dojít ke ztrátě synchronizace mezi vaším klientským OTP zařízením a systémem Czech POINT. Kontaktujte helpdesk Czech POINT a požádejte o deaktivování OTP přihlašování pro váš účet.

10. února 2017