logo Czech POINT

Czech POINT

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál

Může jednotlivá podání dát každé zvlášť do obálky a hromadně poslat.

26. května 2016

První výpis nemůže žadatel požadovat. První výpis z RŽP zasílá ŽÚ žadateli přímo. Je to totiž jediný doklad toho, že živnost byla založena. Jakýkoliv výpis na Czech POINTu je ten další, tudíž zpoplatněný.

26. května 2016

Příjem obce je právě oněch 50, – Kč. Jednou měsíčně přijde souhrnné vyrovnání s RŽP vystavené MPO.

26. května 2016

To obsluha Czech POINT neřeší, respektive to nepotřebuje poznat. Případné nesrovnalosti si řeší ŽÚ s podatelem bez asistence Czech POINTu.

26. května 2016

Přichází občan (podatel) a požaduje podání RŽP.

Specifikovat to může několika různými slovními spojeními:

  1. Ohlašuji novou živnost.
  2. Podávám žádost o živnost (na živnost).
  3. Chtěl bych si založit živnost.
  4. Chtěl bych si udělat živnostenské oprávnění.
  5. Kombinace výše uvedených.

Výkladový slovníček:

  1. XML-formulářem se rozumí webové rozhraní centrály Czech POINT, tedy to, co úředník interaktivně vyplňuje.
  2. Formulářem se rozumí Jednotný registrační formulář, který elektronicky nebo listinně vyplnil podatel a úředník jej nevyplňuje.

Úředník provede opět několik zásadních činností:

  1. Zjistí formu podání:
    a) v listinné podobě (podatel má vytištěný formulář RŽP)
    b) v elektronické podobě (podatel má číslo ID Podání – tzv. číslo tiketu, které mu po odeslání formuláře vyplněného na webu HK bylo tímto přiděleno).

Ad a) dále se zabýváme podáním v listinné podobě.

  1. Úředník zkontroluje totožnost podatele podle platného dokladu a porovná ji se jménem a rodným číslem na přineseném formuláři. Obojí se musí shodovat. Také se podívá, je-li formulář podepsán podatelem (to je důležité).
  2. Úředník zkontroluje dobu platnosti dokladu.
  3. Otevře XML-formulář podání RŽP a zadá číslo předloženého dokladu, typ dokladu, jméno a příjmení podatele a zaškrtne kontrolu doby platnosti.
  4. Následně provede ověření údajů v evidenci neplatných dokladů.
  5. Tím zjistí, je-li podatel oprávněn podat žádost.
  6. V XML-formuláři vybere listinnou formu.
  7. Určí výši poplatku na základě povahy úkonu požadovaného podatelem. Oprávněnost výše poplatku úředník nekontroluje. V případě nesrovnalostí bude podatel vyzván k doplnění přímo Živnostenským úřadem.
  8. Úředník vybere Živnostenský úřad, jemuž je podání určeno, a to buď podle udání podatele (nezná-li podatel ŽÚ, zadá úřad, ke kterému místně přísluší pracoviště CzP).
  9. Obsahuje-li žádost kromě formuláře nějaké přílohy, úředník zapíše prostý součet listů všech příloh do XML-formuláře.
  10. Úředník dále zapíše číslo jednací nebo o něj zažádá v rámci elektronické spisové služby.
    Po té XML-formulář v elektronické podobě uloží na předem stanovené úložiště (do zvoleného adresáře).
  11. Úředník vytiskne potvrzení o přijetí podání na papír A4.
  12. Dále převezme peníze a vytiskne pokladní doklad na papír A4.
  13. Úředník podepíše potvrzení o přijetí podání a opatří jej razítkem a vydá podateli.
  14. Formulář v listinné podobě (včetně příloh, kopie pokladního dokladu a potvrzení o přijetí podání) připraví pracovník kontaktního místa k zaslání poštou na příslušný ŽÚ a následně odešle.

Ad b) dále se zabýváme podáním v elektronické podobě.

  1. Úředník zkontroluje totožnost podatele podle platného dokladu.
  2. Úředník zkontroluje dobu platnosti dokladu.
  3. Otevře XML-formulář podání RŽP a zadá číslo předloženého dokladu, typ dokladu, jméno a příjmení podatele a zaškrtne kontrolu doby platnosti.
  4. Následně provede ověření údajů v evidenci neplatných dokladů.
  5. Tím zjistí, je-li podatel oprávněn podat žádost.
  6. V XML-formuláři vybere elektronickou formu.
  7. Vyžádá si od podatele číslo identifikačního tiketu a vepíše ho do XML-formuláře.
  8. Určí výši poplatku na základě povahy úkonu požadovaného podatelem. Oprávněnost výše poplatku úředník nekontroluje. V případě nesrovnalostí bude podatel vyzván k doplnění přímo Živnostenským úřadem.
  9. Úředník vybere Živnostenský úřad, jemuž je podání určeno, a to buď podle udání podatele (nezná-li podatel ŽÚ, zadá úřad, ke kterému místně přísluší pracoviště CzP).
  10. Obsahuje-li žádost kromě formuláře nějaké přílohy, úředník zapíše prostý součet listů všech příloh do XML-formuláře.
  11. Dále úředník vytiskne formulář. Zkontroluje totožnost podatele podle platného dokladu a porovná ji se jménem a rodným číslem na vytištěném formuláři. Obojí se musí shodovat. Potom nechá formulář podepsat podatelem (to je důležité).
  12. Po vytištění formuláře úředník zapíše číslo jednací nebo o něj zažádá v rámci elektronické spisové služby.
  13. Po té formulář v elektronické podobě odešle na server ŽÚ, přičemž současně ukládá formulář i XML-formulář na předem stanovené úložiště (do zvoleného adresáře).
  14. Úředník vytiskne potvrzení o přijetí podání na papír A4.
  15. Dále převezme peníze a vytiskne pokladní doklad na papír A4.
  16. Úředník podepíše potvrzení o přijetí podání a opatří jej razítkem a vydá podateli.
  17. Formulář v listinné podobě (včetně příloh, kopie pokladního dokladu a potvrzení o přijetí podání) připraví k zaslání poštou na příslušný ŽÚ a následně odešle.

Poplatek, který zůstává obci za provedení úkonu – přijetí žádosti, činí 50 Kč.

Poplatek, který obec vybere, ale který náleží Živnostenskému úřadu, bude určen v XML-formuláři dle zvoleného druhu podání. Systém čerpání poplatků, které obci nenáleží, je podobný jako u výpisů z katastru nemovitostí, tedy obec jednou měsíčně obdrží souhrnné vyúčtování, jakou částku má odevzdat.

26. května 2016

Podání RŽP se archivuje pouze v elektronické podobě, a to 15 let.

26. května 2016

Výzva je určena pro obce a jimi zřizované a zakládané organizace. Obce, které již pracoviště Czech POINT mají, můžou zažádat o dotaci na upgrade stávajícího pracoviště, nebo můžou zažádat o dotaci na zřízení dalšího pracoviště Czech POINT. Nelze zažádat o obojí. Lze tedy požádat pouze o jednu dotaci.

26. května 2016

Počet pracovišť v obci není omezen a je na uvážení každé obce, kolik zřídí pracovišť. Dotaci ale získá pouze na jedno pracoviště.

26. května 2016

Ne, není možné žádat o dotaci na dvě pracoviště Czech POINT. Obec = jedna žádost o dotaci.

26. května 2016

S tímto je počítáno, je povolena technologie ADSL nebo jiné ekvivalentní širokopásmové připojení, např. WIFI připojení, kde je nutné mít zajištěnou stabilitu připojení.

26. května 2016

« Předchozí stránkaDalší stránka »